„KI MINEK MESTERE?” - VERSENYKIÍRÁS - 2010 -
Az Ipartestületek Országos Szövetsége valamint a Nyugat-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ támogatásával
A verseny szervezői: Sopron és Vidéke Ipartesület
KŐRIS Környezeti Nevelési Versenyszervezési Nonprofit Kft.
A verseny célja:
A verseny résztvevői: 7-8. évfolyamos tanulók általános iskolákból, gimnáziumokból
A jelentkezés és a részvétel feltétele:
A pályamunkák határidőre történő beküldése.
A csapatversenyre a kitöltött jelentkezési lap határidőre való beküldése.
A versenyen való részvétel kizáró okai:
A versenyen való eredményes részvétel feltétele a versenykiírásnak megfelelő eljárás, a határidők betartása, a korosztálynak való megfelelés, a versenyszabályok betartása, a verseny tisztaságának biztosítása.
Kizáró ok: Amennyiben a résztvevők megfelelnek a jelentkezés és részvétel fenti feltételeinek, követelményeinek, akkor a versenyen való részvételnek egyéb kizáró oka nincsen.
VERSENYFELADATOK, KATEGÓRIÁK
EGYÉNI VERSENY
I. Írásos pályázat:
· Egy szakma bemutatása egy életút tükrében
· Egy életút bemutatása több szakma tükrében
· Vándorlegény voltam Magyarországon
· Miért lennék Mester?
· A térség hagyományos szakmái.
· A romák hagyományos, népi szakmáinak bemutatása
· Egy szakma bemutatása egy életút tükrében
Cél: Egy adott szakma, lehetőleg helyi vagy térségi képviselőjének megismerése. A szakma állandó és változó jegyeinek, munkakörülményeinek, feltételeinek, eszközeinek, a vele szemben támasztott társadalmi elvárások változásainak bemutatása. (interjú, tényfeltáró beszámoló)
· Egy életút bemutatása több szakma tükrében
Cél: Egy adott szakma, lehetőleg helyi vagy térségi képviselőjének megismerése. Milyen hatások, körülmények késztetik az embert, hogy élete során több rokon, vagy egymástól akár eltérő szakmát is elsajátítson. Az egész életen át tartó tanulás modelljének bemutatása egy életpálya tükrében..(interjú, tényfeltáró beszámoló)
· Vándorlegény voltam Magyarországon..
Cél: Egy mostani céhlegény szemszögéből bejárni az országot. Mi a szakmám? Hogyan akarom a tudásomat tökéletesíteni? Kinél fogok további mesterfogásokat elsajátítani? Miért ott? Az egyes képzőhelyek bemutatásával jusson el a legény a céhremek készítéséig, a mesterré avatásig. A diákok felhasználva többek között történelmi, földrajzi tanulmányaikat, komplex módon mutassák be a mesterré válás útját.
· Miért lennék Mester?
Egy szakmaválasztás előzményei, indokai, céljai, példaképek hatásai. Az adott szakma szépségeinek és árnyoldalainak bemutatása.
Cél: a diákok legyenek tudatos pályaválasztók. Legyenek tisztában a választandó szakterület, szakma követelményeivel, elvárásaival.
· A térség hagyományos szakmái
Szakmatörténeti kutatómunka az egyes szakmákban.
Cél: önálló gyűjtőmunkán, kutatáson alapuló elemző munka készítése, felhasználva megfigyeléseket, könyvtári szakirodalmat, napi sajtót, internetes forrásokat.
· A romák hagyományos, népi szakmáinak bemutatása
A rég elfelejtett, látens szakmák új életre keltése.
Cél: önálló gyűjtőmunkán, kutatáson alapuló elemző munka készítése, felhasználva megfigyeléseket, könyvtári szakirodalmat, napi sajtót, internetes forrásokat.
A pályamunkák követelményei
Terjedelem: maximum 10 oldal, beleértve az illusztrációkat is.
Címlap: A verseny neve
A pályamunka címe, évszám.
Jelige
A pályamunka végén minden esetben fel kell tüntetni a forrásmunkákat!
A pályamunkát kinyomtatva, lefűzve kell beadni.
A dolgozathoz mellékelni kell egy lezárt borítékot, amelyen szerepel a jelige.
A borítékban helyezzék el a készítő adatait:
A pályázó neve, életkora, lakcíme.
Iskola neve, címe, elérhetősége.
A felkészítő mentor vagy mentorok neve, foglalkozása, elérhetősége.
II. Tárgyi alkotások:
Cél: kreativitás és innováció, problémamegoldó képesség fejlesztése.
Tartalmi, formai követelmények, megkötések nincsenek.
A pályamunkák beküldése jeligés.
A pályázatokhoz mellékelni kell egy lezárt borítékot, amelyen szerepel a jelige.
A borítékban helyezzék el a készítő adatait:
A pályázó neve, életkora, lakcíme.
Iskola neve, címe, elérhetősége, e-mail címe.
A felkészítő mentor vagy mentorok neve, foglalkozása, elérhetősége.
III. Pályamű készítése a régió, kistérség, lakóhely és környéke adott problémáinak megoldására. Tartalmi, formai megkötés nincs. A pályázó maga dönti el, hol keresi és találja az adott problémát, kihívást, amelyre kreatív, innovatív szakmai megoldásokkal ad választ.
A pályamunkák beküldése jeligés.
A pályázatokhoz mellékelni kell egy lezárt borítékot, amelyen szerepel a jelige.
A boritékban helyezzék el a készítő adatait:
A pályázó neve, életkora, lakcíme.
Iskola neve, címe, elérhetősége, e-mail címe.
A felkészítő mentor vagy mentorok neve, foglalkozása, elérhetősége.
Kiállítás. A beérkezett és a díjazott pályamunkákból kiállítást rendezünk az országos döntő, a díjkiosztó idejére.
Jelentkezés:
Az alkotói pályázatokra nem kell külön jelentkezni. A jelentkezés a pályamunkák határidőre történő beküldésével érvényes.
A pályamunkákat az alábbi címre várjuk: Sopron és Vidéke Ipartestület
9400 Sopron, Csengery út 55.
A pályamunkák beérkezési határideje: 2010. december 31.
A beküldött munkákon szerepelje a verseny neve: „Ki minek mestere?”
A beérkezett pályamunkák értékelése után levélben értesítjük a díjazottakat.
Eredményhirdetés és ünnepélyes díjkiosztó: 2011. március 22. kedd
A résztvevők ill. díjazottak listája olvasható lesz a www.korisnonprofit.hu, illetve a www.soproniipartestulet.hu oldalakon.
CSAPATVERSENY
Levelezős verseny
A csapatversenyen háromfős csapatok vehetnek részt. Egy iskolából több csapat is nevezhet.
A csapatok összetétele: 7-8. évfolyamos tanulók, azonos évfolyamról vagy vegyes összeállítással
A verseny háromfordulós, tesztekkel, feladatlapokkal.
Tizenöt, előzetesen kijelölt szakma megismerése üzemlátogatások, megfigyelések, internetes oldalak segítségével.
A második forduló után a legjobb eredményt elért csapatok - 15 csapat - egy országos vetélkedőn vesznek részt a döntőben.
A vetélkedő anyaga: szakmaismeret (tizenöt, az alább felsorolt szakmák ismeretére, munkafajtáik, eszközeik, munkahelyi elvárásaik stb. ismeretére épül).
Kommunikációs, kreatív, problémamegoldó, játékos feladatok.
Jelentkezés:
A levelezős csapatversenyre jelentkezni a www.korisnonprofit.hu oldalról letölthető, kitöltött jelentkezési lap beküldésével lehet.
A jelentkezési lapokat az alábbi címekre kell visszaküldeni:
info@korisnonprofit.hu, info@soproniipartestület.hu
A jelentkezési határidő: 2010. október 30.
A feladatlapokat az iskolákhoz küldjük ki e-mailben.
Nevezési díj:nincs.
Részvételi díj az országos döntőn 5000.-Ft/ csapat
Fordulók (időpontok, helyszínek, a fordulók feladatainak rövid ismertetése):
Levelezős csapatverseny
1. forduló: 2010. november 16. az adott iskolában, központi feladatlap
2. forduló: 2011. január 12. az adott iskolában, központi feladatlap
3. forduló: 2011. március 22. helyszín: Sopron, Pannónia Med Hotel
Központi feladatlap, kommunikációs, kreatív, problémamegoldó, játékos feladatok
Versenyszabályzat:
A II. fordulóban kialakult eredményektől függően (pl. holtversenyek esetén) a versenybizottság pótfeladat kiküldésével dönti el a III. fordulóba jutást. A legjobb eredményt elért csapatokat levélben értesítjük, és hívjuk be a döntőre.
Az eredmények közzétételének módja:
A résztvevők ill. díjazottak listája olvasható lesz a www.korisnonprofit.hu illetve a www.soproniipartestulet.hu oldalakon.
Díjazás: oklevél, serleg, értékes tárgyjutalmak a támogatások, felajánlások függvényében
A szervezők elérhetősége:
Hajbáné Csuta Ildikó
06-20-9415-365
Mizser Gyula
06- 30-400-2533