A kormányzat létrehozta a Szakképzési és Innovációs Tanácsot, mely tanács foglalkozik a középfokú, a felsőfokú szakképzés, és a továbbképzés területeivel. Az IPOSZ üdvözölte a SZIT létrejöttét, különösen üdvözölte azt, hogy tagja lehet a Szakképzési és Innovációs Tanácsnak, és annak a négy szakmai bizottságnak is, amely megkezdte a munkáját, hogy tartalmilag is megtöltse a bizottságnak a munkáját különböző ötletekkel, elképzelésekkel.
Solti Gábor, az IPOSZ nemzetközi és oktatási igazgatója
Fotó: Juhász Melinda
Megtörtént a négy szakmai bizottságban a problémák föltárása, elindult a válaszkeresés, és ezzel párhuzamban, az Ipartestületek Országos Szövetségénél is létrejött egy Szakképzési Bizottság, amely megpróbálja az iparosság részéről kialakítani az álláspontját egy sor kérdésben, amely a szakképzésben régóta feszül, megoldásra vagy korrekcióra vár. A testület odáig jutott, hogy a középfokú szakképzés, a szakképzést megelőző általános iskola egy-két problémáját, valamint a továbbképzést, főleg az iparosság szakmai továbbképzését illető kérdésekben kialakítottak egy álláspontot, és ezt megküldik az illetékes minisztériumnak, amely a Szakképzési Innovációs Tanácsot működteti, hogy figyelembe tudja venni majd a döntéseinek kialakításánál.
Az IPOSZ három területen fogalmazta meg a saját véleményét. Az első fő terület az általános iskolának csak azok a problémái, amelyek kihatnak a középfokú szakmai képzésre. Másodsorban kiemelten foglalkozott a szakmai továbbképzés, főleg az iparosság szakmai továbbképzésének a problémakörével, harmadsorban pedig az Ipar 4.0 és a hozzá kapcsolódó digitalizálás, robottechnika, a szakmai innováció és az iparosság kapcsolatának a kérdéskörével- mondta el Solti Gábor, az IPOSZ nemzetközi és oktatási igazgatója.