Idén 2020. november 23-án vált nyilvánossá a Magyar Üzleti Felelősség Díj, a CSR Hungary Díj nyertes pályázóinak, védjegyhasználatra jogosult cégek, szervezetek nyertes pályázatainak a listája.
Fotó:Takács Júlia, a CSR Hungary alapító-ügyvezető igazgatója
A
Magyar Üzleti Felelősség Díj, a CSR Hungary Díj programja hatékony, elismert platformmá vált a legjobb gyakorlatok megosztására,
a benchmarkingra és az egymástól való tanulásra. Ez a program évente lehetőséget kínál a szervezeteknek, hogy bizalmat és tudatosságot teremtsenek az érdekeltek körében.
Felelős és fenntarthatósági irányításuk bemutatásával.
Ma már a pályázati struktúra
önkéntes védjegyhasználati rendszerrel támogatja a Magyarországon működő vállalkozások hiteles
vállalati felelősség menedzsment rendszerét.
Takács Júlia, a CSR Hungary alapító-ügyvezető igazgatója kiemelte:
„Sokan feltették a kérdést, hogy most amikor a koronavírus járvány napjait éljük vajon a vállalati felelősségnek és fenntarthatóságnak a létjogosultsága
hogyan alakul. Természetes, hogy a COVID alatt és után más-más módon, más-más formában jelentkezik a CSR.
A COVID alatt a magán szféra elsősorban a védekezésben tud segíteni.
Azonban a COVID enyhülése után a kihívások és lehetőségek és az újra építkezés terén is sok dolgunk lesz.
E folyamatban kulcsszerepe lesz a munkahelyeknek, a cégeknek, vállalkozásoknak. Így különleges körülmények között adjuk át az idei CSR Hungary Díjakat.
A cél továbbra is az, hogy felhívjuk a figyelmet arra, hogy a felelős és fenntartható üzletvezetésnek éppen adott helyen, helyben kell példát mutatnia.
Hisz ezzel tud hozzájárulni a mindennapok gyakorlatában, az itt élők magasabb életminőségéhez, jólétéhez. Ez a COVID alatt és után még inkább igaz lesz!”
2020-ban a CSR Hungary Díj fővédnöke:
Dr. Boros Anita, az Innovációs és Technológiai Minisztérium építésgazdaságért, infrastrukturális környezetért és fenntarthatóságért felelős államtitkára
A Fővédnök kiemelte:
„A társadalmi felelősségvállalás napjainkra a vállalatok számára a hosszú távú üzleti fejlődés egyik útja. Egyre többen felismerik, hogy a CSR alkalmazása jó fényt vet a vállalkozásokra, és a befektetések terén is többszörösen megtérülhet, ha a vállalat társadalmilag felelős működést választ."
Ismerje meg a Felügyelő Bizottság tagjait!
A CSR Hungary Díj pályázat értékelési folyamatának utolsó,záró szintjén a Bizottság tagjai hagyják jóvá/ ill vétózzák meg/döntenek a pályázók anyagainak a sorsáról. Azaz, hogy kik nyerik el a következő 2 évre a CSR Hungary védjegy használatát. A tagok 2020-ban is különböző üzleti és szakmai területek elsőszámú vezetői,akik együttes tapasztalatukkal segítettek a nyertes pályázatok értékelési folyamatában.
Bizottsági tagok:
Takács Júlia,
a CSR Hungary alapítója-ügyvezető igazgató,
az EMVFE (Első Magyar CSR Egyesület) elnöke
Bihall Tamás,
a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara oktatási- és képzési ügyekért felelős
alelnöke és a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara elnöke
Győrfi Pál,
kommunikációs szakértő,
az Országos Mentőszolgálat kommunikációs és pr igazgatója
Kissné Kászon Gabriella,
a VOSZ Budapesti és Pest megyei Regionális Szervezetének Elnöke,
a Pest Megyei és Érd Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Kereskedelmi tagozati alelnöke
Dr. Kőrösi Mária,
egyetemi docens, a Széchenyi Társaság elnökségi tagja
Németh László,
az Ipartestületek Országos Szövetségének az elnöke
(IPOSZ/Társadalmi vezetés)
Osadcow Gergely,
a Magyar Ingatlanközvetítők Országos Szövetségének (MIOSZ) elnöke
Regensburger Tamás,
a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) elnökségi tagja,
a VESTFROST Zrt. beszerzési és logisztikai Igazgatója
Dr. Rolek Ferenc,
a Munkaadók és Gyáriparosok
Országos Szövetségének alelnöke,
EMVFE elnökségi tag
Szányi Gabriella,
a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara
PR-marketing igazgatója
Dr. Szent-Ivány Ágnes,
a Joint Venture Szövetség Etikus Üzleti Magatartás Bizottság elnöke,
a Sándor Szegedi Szent-Ivány Komáromi Eversheds Ügyvédi Iroda vezetője
és egyik alapító partnere
Szöllősi Réka,
a Felelős Élelmiszergyártók Szövetségének (FÉSZ) szakmai és kommunikációs igazgatója
Dr. Sztranyák József,
a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara alelnöke,
a VOSZ Közép-magyarországi Regionális Szervezet irányító testületének elnökhelyettese
Tudjon meg többet a Bizottság tagjairól itt!
Partnereink a legfőbb üzleti és szakmai szervezetek.
Akik 2020-ban nyerték el a CSR Hungarydíjat,
s a védjegyhasználat jogát 2 évre:
Legjobb felelős és fenntartható vállalatért kategória/
- Kulcs-Soft Nyrt.
Legjobb CSR Programért (Közös ügyek-közös felelősség)/
- Bio-Fungi Kft./ „GoPink” mellrák elleni kampány
- Henkel Magyarország Kft./ „Millió Esély A Nőkért”
- Henkel Magyarország Kft./ „A segítség nem marad el!”
- Kulcs-Soft Nyrt./ Jövõ generációjának és a szociálisan rászorulók támogatása
- Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal/ MEKH Erőművek Éjszakája
- MOL Nyrt./ MOL Egymásért - “Most a törődés hajt”
- TV2 Média Csoport Zrt./ „Neked énekelek” című jótékonysági műsor
- Új Ház Zrt/ „Pöttöm Fürdő Program”
Legjobb innováció a körkörös gazdaságért/
- ImMuniPot Kutatócsoport/ ImMuniPot® a körforgásért
Legjobb környezeti felelősségvállalásért
- HAUNI Hungária Gépgyártó Kft./ Fenntartható gépgyártás HAUNI Hungáriánál
- Hipp Termelő és Kereskedelmi Kft./ Komplex energiahatékonysági projektek
- LIDL Magyarország Kereskedelmi Bt./ „Vegán Next Level Meat”
- kiváló alternatíva a húsmentes és klímatudatos étkezéshez
- LIDL Magyarország Kereskedelmi Bt./ Fenntartható termékfejlesztés
Legjobb belső CSR megoldásokért
- HAUNI Hungária Gépgyártó Kft./ Munkavállalói élmény a HAUNI Hungáriánál
- Rossmann Magyarország Kft./ CSR Programok belső érintettekkel
Junior
- SIÓ-Eckes Kft./ „Köszönjük, SIÓ!” program
Legjobb CSR kommunikációért
- Nestlé Hungária Kft./ „Te tudod, hova dobd?” program
Különdíjainkat átadók a következőket emelték ki:
Feuertag Ottó, az Europa Design alapító-ügyvezető igazgatója:
„A CSR Hungary Europa Design különdíját elsőként a HAUNI Hungária Gépgyártó Kft.
kapta kimagasló humánpolitikai gyakorlatának elismeréseként.
A díjjal járó 500.000,- értékű WELL előminősítési támogatás célja,hogy a munkahelyek fizikai környezete, valamint a támogató folyamatok a Nemzetközi Intézet elvárásai szerint biztosítsák a munkavállalói jólétet és közösségi kapcsolatok minőségét. A CSR értékrendek és a WELL minősítés logikájának tökéletesen egymásra épülő rendszerének lényege ugyanis az, hogy a mentális és fizikai biztonság és jólét már alap elvárás, és a közösségi kapcsolatok (munkahelyi, családi és társadalmi) minőségének fokozásával tud a munkavállaló olyan biztonságos, kiegyensúlyozott életminőséget elérni mely a munkahelyi teljesítményét is növelheti kisebb ráfordítással , és természetesen kevesebb káros hatás mellett.
Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin főszerkesztője:
„A CSR Hungary idei versenyének már hagyományos partnere és különdíj felajánlója a Trade magazin. Idén is a korábbiakhoz hasonlóan 3 pályázatot szeretnénk ma díjazni, kiemelni, ezzel is szeretnénk a vállalati felelősségvállalás fontosságára még jobban ráirányítani a figyelmet.
Két rászorulókat támogató CSR kampányt és egy edukációs kampányt emeltünk ki idén.
A Sió-Eckes Kft. 2008-ban indította el a „Köszönjük, Sió!” iskolatáska programot, amely immár 12 000 hátrányos helyzetű kisdiák számára nyújt támogatást.
Henkel Magyarország Kft. „Millió esély a Nőkért” Programja, szintén a segítségnyújtásról szól. A Schwarzkopf márka égisze alatt olyan hátrányos, segítségre szoruló nőket támogatnak, akik az Alapítvány nélkül nem tudnák megvalósítani céljaikat. És a harmadik általunk választott különdíjas, a Nestlé Hungária Kft. „Te tudod hova dobd?” edukációs programja. A vállalati felelősségvállalásban az elmúlt években egyre hangsúlyosabban jelenik meg
a környezetvédelem és fenntarthatóság. A csomagolóanyagok újrahasznosítására törekvés, és szelektív hulladékgyűjtés.”