A különböző méretű vállalkozásoknak különböző gondjai vannak, melyekre adekvát válaszokat lehet adni, és ha ennek a rétegnek célzottan ki tudják elégíteni az igényeit, ami nem elsősorban pénz kérdése, akkor ezek a vállalkozások önmaguktól kezdenek el nőni, fejlődni, invesztálni, innovatív termékeket bevezetni. A szellemi kapacitás erre megvan, megvan a hajlandóság, csak a környezetet kell ennek megfelelően alakítani. Ehhez azonban át kell hangolni a gondolkodást, meg kell láttatni a lehetőségeket.
Hiány van a felnőttképzés területén, a régi szakembereket szakmai továbbképzésekben kell részesíteni. Nagyon fontos a beiskolázásnál, hogy a szakképzésbe kerülők vegyes képességekkel kerülnek be a szakképzésbe, a szakképzésnek kell megoldani az általános iskola gondját, amit a szakképzés eddig sem tudott megoldani, az alapkompetenciák pótlására nem alkalmas. Az IPOSZ preferálná, ha lenne az általános iskolában egy kompetenciamérés, és akik ezeken megfeleltek, azokat tudnák a középfokú képzésbe beiskolázni, ezzel segítve a szakképzés színvonalát, presztízsét. Az IPOSZ azon dolgozik, hogy legyen lehetőség mesterképzésben részt venni, ami megfelelő lépcső lehet a felsőfokú képzésbe való belépéshez. Így kialakulhat a szakmunkás életpálya.
Nagy szükség van a mikro vállalkozásoknak a fejlesztésére, hogy minél többen foglalkozzanak tanulóképzéssel, vegyenek részt a duális képzésben. Vannak iskolai és nagyüzemi tanműhelyek, de ezek nem pótolják azokat a mestereket, vállalkozásokat, ahol személyre szabottan nevelik a gyerekeket. Ehhez kellenek a technikailag jól felszerelt gyakorlati képzőhelyek, amit vállalkozások üzemeltetnek. Ezek a mostani rendszerben természetesen a teljes OKJ-ban lévő vizsgakövetelményekre nem tudnak felkészíteni mindenkit, ezért viszont érdemes lenne egy üzemek feletti képzőhelyet létrehozni, ahol bizonyos kompetenciák elsajátítására a diákokat beiskoláznák- mondta el Juhos János, az IPOSZ Szakképzési Bizottságának elnöke.