Aktuális híreink

SAJTÓKÖZLEMÉNY

2009. October 01. 14:21
a média szerkesztőségei részére

Tisztelt  Hölgy/Úr!

 

Az Észak-Alföldi Jogpont Hálózat működésének tapasztalatairól készített összeállításunk közvéleménnyel történő megismertetéséhez kérjük segítőkészségét. A régiós hálózat projektgazdája a sajtómunka koordinálója az IPOSZ. A média munkáját szívesen segítjük (telefon: 06-30-552-2767).

 

Köszönjük tudósítását.

  

Tisztelettel:

 

Simsik Ágnes

sajtófőnök

Információ a sajtó számára

Az Észak-Alföldi Jogpont Hálózat működésének főbb tapasztalatai 

 

 

Országszerte tízezernél több érdeklődő igényelt információt az idei év februárjától működő Országos Jogpont Hálózat hét régió 141 helyszínén. Az eltelt hét hónap adatai kedvezőek. A tízezer kérdező közül mintegy 6200  munkajogi, 1600 társadalombiztosítási, 1800 pedig cégjogi kérdésére várt választ. Ebből az Észak-alföldi Jogpont Hálózat számadatai: 1700, 1000, 250, 400.

 

Úgy tűnik, hogy az ország második legnagyobb, legnépesebb régióját jelenleg is sújtó, közismert munkanélküliség és foglalkoztatási gondok „garantálják” az ügyfelek számának növekedését. A régió tapasztalatainak folyamatos értékeléséből kiderül, hogy:

 

F  az ilyen típusú, ingyenes jogsegélyszolgálatra igény van, tapasztalt jogászok és szakértők bevonásával is szorgalmazni kell az ügyfélközpontú szolgáltató rendszer bővítését;

F  a gazdasági válság idején a jogi segítségre, tanácsadásra szoruló munkaadók és munkavállalók számára létkérdés a megelőző, gyors, közérthető információk megszerzése;

F  a tájékoztatást kérő munkaadók és munkavállalók között sok az állástalan, a pályakezdő, a fiatal, a csőd szélén álló, vagy a vállalkozásba kezdő, a hátrányos helyzetű ember, de a nő és a nyugdíjas is;

F  az érdeklődők a munkahely keresése mellett a foglalkoztatással és cégalapítással kapcsolatos jogaikról és kötelezettségeikről, lehetőségeikről, a hatósági ügyintézés menetéről, a kérelmek elkészítésének módjáról kérdeznek;

F  a jogsegélyszolgálat elősegítette a munkaerőpiacra való belépést, a vállalkozóvá válást, a vállalkozás talpon maradásához szükséges speciális információk megismertetését;

F  a munkavállalók gyakran nem szabályos alkalmazása azért is lehetséges, mert akik foglalkoztatják őket nem ismerik  eléggé, hogy milyen szabályokat kell betartaniuk.

F  megelőzhető, csökkenthető a peres ügyek száma, az ügyintézés ideje, az ügyfelek adminisztrációs terhelése és a költségek is;

F  a jogpont hálózat bővítése lerövidítené az információs forrásoktól távol, kis falvakban, halmozottan hátrányos helyzetű térségekben élő, munkát kereső embereknek utazási idejét is;

 

Az uniós támogatással létrejött Országos Jogpont Hálózat működtetése – így a régióé is – 2010-ig finanszírozott. Újabb projekt előkészítésének gondolata is felvetődik. Egyébként az Országos Jogpont Hálózat konzorciumban működik az IPOSZ, a KISOSZ, az ÁFEOSZ, az OKISZ és az MSZOSZ összefogásával. Az Észak-alföldi Régiót alkotó Hajdú-Bihar, Jász-Nagykun-Szolnok és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye 20 pontján működő jogpont hálózat elérhetőségeit   a www.jogpont.hu honlapon is kereshetik az érdeklődők.