Tisztelt Hölgy/Úr!
Az Észak-Alföldi Jogpont Hálózat működésének tapasztalatairól készített összeállításunk közvéleménnyel történő megismertetéséhez kérjük segítőkészségét. A régiós hálózat projektgazdája a sajtómunka koordinálója az IPOSZ. A média munkáját szívesen segítjük (telefon: 06-30-552-2767).
Köszönjük tudósítását.
Tisztelettel:
Simsik Ágnes
sajtófőnök
Információ a sajtó számára
Az Észak-Alföldi Jogpont Hálózat működésének főbb tapasztalatai
Országszerte tízezernél több érdeklődő igényelt információt az idei év februárjától működő Országos Jogpont Hálózat hét régió 141 helyszínén. Az eltelt hét hónap adatai kedvezőek. A tízezer kérdező közül mintegy 6200 munkajogi, 1600 társadalombiztosítási, 1800 pedig cégjogi kérdésére várt választ. Ebből az Észak-alföldi Jogpont Hálózat számadatai: 1700, 1000, 250, 400.
Úgy tűnik, hogy az ország második legnagyobb, legnépesebb régióját jelenleg is sújtó, közismert munkanélküliség és foglalkoztatási gondok „garantálják” az ügyfelek számának növekedését. A régió tapasztalatainak folyamatos értékeléséből kiderül, hogy:
F az ilyen típusú, ingyenes jogsegélyszolgálatra igény van, tapasztalt jogászok és szakértők bevonásával is szorgalmazni kell az ügyfélközpontú szolgáltató rendszer bővítését;
F a gazdasági válság idején a jogi segítségre, tanácsadásra szoruló munkaadók és munkavállalók számára létkérdés a megelőző, gyors, közérthető információk megszerzése;
F a tájékoztatást kérő munkaadók és munkavállalók között sok az állástalan, a pályakezdő, a fiatal, a csőd szélén álló, vagy a vállalkozásba kezdő, a hátrányos helyzetű ember, de a nő és a nyugdíjas is;
F az érdeklődők a munkahely keresése mellett a foglalkoztatással és cégalapítással kapcsolatos jogaikról és kötelezettségeikről, lehetőségeikről, a hatósági ügyintézés menetéről, a kérelmek elkészítésének módjáról kérdeznek;
F a jogsegélyszolgálat elősegítette a munkaerőpiacra való belépést, a vállalkozóvá válást, a vállalkozás talpon maradásához szükséges speciális információk megismertetését;
F a munkavállalók gyakran nem szabályos alkalmazása azért is lehetséges, mert akik foglalkoztatják őket nem ismerik eléggé, hogy milyen szabályokat kell betartaniuk.
F megelőzhető, csökkenthető a peres ügyek száma, az ügyintézés ideje, az ügyfelek adminisztrációs terhelése és a költségek is;
F a jogpont hálózat bővítése lerövidítené az információs forrásoktól távol, kis falvakban, halmozottan hátrányos helyzetű térségekben élő, munkát kereső embereknek utazási idejét is;
Az uniós támogatással létrejött Országos Jogpont Hálózat működtetése – így a régióé is – 2010-ig finanszírozott. Újabb projekt előkészítésének gondolata is felvetődik. Egyébként az Országos Jogpont Hálózat konzorciumban működik az IPOSZ, a KISOSZ, az ÁFEOSZ, az OKISZ és az MSZOSZ összefogásával. Az Észak-alföldi Régiót alkotó Hajdú-Bihar, Jász-Nagykun-Szolnok és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye 20 pontján működő jogpont hálózat elérhetőségeit a www.jogpont.hu honlapon is kereshetik az érdeklődők.