Aktuális híreink

Sokrétű, online elérhető alkalmazások segítik a vállalkozókat

2020. November 13. 06:20
Az ÉDFP projekt első fázisában a projekt résztvevői 100 vállalkozást illetve vállalkozót kérdeztek meg többek között arról, hogy az informatikát és digitális technológiákat mire használják illetve a vállalkozói tevékenységük, munkájuk során mihez szükséges. Az informatikai eszközök, alkalmazások használatának sok iparágfüggő területe van, mint pl. az építészeti tervezőeszközök használata, sőt a hatóságokkal való kapcsolattartásban is fontos szerepet játszik, mint pl. az elektronikus építési napló (e-napló) formájában.
ivsz-hasznos-eszkozok-digitalis-munkavegzeshez-5
Ugyanakkor nem szabad elfelejtkezni arról, hogy informatika a hétköznapi, adminisztratív munkában, ügyfelekekkel, szakmai szervezetekkel, szakmai csoportokkal való kapcsolattartásban is sokrétű módon segítheti a szakembereket, és mint az élet más területein is, új lehetőségeket nyit meg számukra. Ebben és a soron következő néhány posztban ezekről lesz szó.
Az IVSZ (Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége), amely az IPOSZ partnere az ÉDFP projektben néhány hónapja összegyűjtötte az interneten elérhető és részben díjmentesen használható digitális alkalmazásokat, amelyek a munkavégzést segíthetik, könnyebbé, hatékonyabbá, gyorsabbá tehetik. Érdekességként érdemes ránézni erre a diagrammra, amely összefoglalja ezeket az alkalmazásokat, csak hogy lássuk mennyi minden érhető el. https://ivsz.hu/hirek/ezek-a-platformok-segithetik-az-otthoni-munkavegzest/
Talán néhány dolog magától értetődő, de ennek ellenére érdemes összefoglalni, hogy mi mindenre használhatók az „online”, interneten elérhető alkalmazások.
  1. Információk gyűjtése: a gyártói honlapok, szakmai magazinok mellett, követhetők ezeknek a cégeknek a  közösségi médiában (pl. Facebookon) működő oldalai, de akár be is lehet online kapcsolódni, szintén pl. a Facebookon működő szakmai csoportok kommunikációjába, ahol szakemberek egymással osztják meg tapasztalataikat
  2. A vállalkozók maguk adhatnak információkat, kommunikálhatnak: például saját cégük közösségi médiában létrehozott oldalán (Facebook, Twitter) keresztül az oldalt „követő” érdeklődőknek, ügyfeleknek adhatnak könnyen információkat anélkül, hogy külön-külön kellene az érdeklődőket „megcímezni”
  3. Munkafolyamatok segítése sok féle módon: például internetes tárhelyen kollégákkal, üzleti partnerekkel közösen szerkeszthetők dokumentumok elkerülve, hogy adott esetben egy tervdokumentáció különböző verzióin dolgozzanak a kollégák saját számítógépükön.
  4. Kereskedelmi feladatok, mint pl. építőanyag rendelése, vásárlása interneten vagy saját webshop üzemeltetése.
  5. Egyéb segédeszközök pl. névjegykártya-tervező program
A következő hetekben sorra vesszük a fenti alkalmazási területeket és bemutatunk egy-egy példát, egy-egy online elérhető alkalmazást és azok használatának alapjait.