2017. augusztus 30-ig kötelező a Cégkapun történő regisztráció
2018. január 1-től a gazdálkodó szervezetek számára kötelezővé válik az állami szervekkel, egyéb intézményekkel, bíróságokkal való elektronikus kapcsolattartás, és az ehhez szükséges elektronikus elérhetőségen történő dokumentumfogadás és az onnan történő dokumentumküldés.
A kötelező elektronikus kapcsolattartáshoz az állam Cégkapu-szolgáltatást biztosít. Ez lehetővé teszi, hogy minden küldemény az adott gazdálkodó szervezethez rendelt biztonságos, hiteles tárhelyre érkezzen, és csakis onnan legyen megküldhető.
Ennek érdekében valamennyi gazdálkodó szervezet köteles a Cégkapu-regisztrációt teljesíteni. Ez általában 10 perc alatt online teljesíthető.
A regisztrációt teljesítő személynek azonosítania kell magát, majd meg kell adnia mindenekelőtt az alábbi adatokat:
- a gazdálkodó szervezet adószáma;
- saját személyazonosító adatai;
- a gazdálkodó szervezet hivatalos e-mail címe
- a Cégkapu-megbízott neve, személyazonosító adatai
A Cégkapu-megbízott az a természetes személy, aki a Cégkapu küldeményforgalmát kezeli. A Cégkapu-megbízott lehet a gazdálkodó szervezet törvényes képviselője, de más megjelölt személy is. Feltétel, hogy olyan természetes személy legyen, aki rendelkezik Ügyfélkapuval vagy egyéb elfogadott azonosítási módon azonosítani tudja magát.
Jelenleg nincs szankciója annak, ha a gazdálkodó szervezet az előírások ellenére 2017. augusztus 30-ig nem teljesíti a regisztrációt. Azonban szükséges a regisztrációt mielőbb pótolni. 2018. január 1-jétől ellenőrizni fogják a regisztráció meglétét.