Aktuális híreink

Üzleti Mentor10

2009. January 22. 12:38
Mire számíthatunk az első félévben?

Tisztelt Olvasó!

Kibővítettük azok körét, akikhez eljuttatjuk minden hónap 10-én, 20-án és 30-án az Üzleti Mentor 10 ingyenes e-help kiadványt.

Szeretnénk, ha a mai nehéz gazdasági körülmények között segítségére lehetnénk információval, segédanyagokkal, kommunikációs, és kapcsolatépítő lehetőséggel mindazon vállalkozásoknak, akik ezt igénylik.

Ha volna témajavaslata, írja meg bátran!

Vereb István
kiadó, főszerkesztő

Gazdaság

Még hosszú út előtt állunk - az IMF a magyar kilábalásról

Közép-Kelet-Európa feltörekvő gazdaságaiban a lassulás mély lesz, de a régió jobban és gyorsabban magára fog találni, mint Nyugat-Európa sok fejlettebb gazdasága - nyilatkozott Marek Belka, a Nemzetközi Valutaalap (IMF) európai osztályának új vezetője.

Bővebben


Milyen inflációval számolhatunk 2009 első felében?

A múlt hónapra jóval 4 százalék alá süllyedő, az év későbbi szakaszaira pedig már radikális ütemben csökkenő, 1,5 százalék felé tartó éves összevetésű magyarországi inflációt jósolnak első idei prognózisaikban londoni piaci elemzők. A citybeli előrejelzések között van olyan, amelyik az év egészére is 2 százalék alatti átlagos magyar inflációval számol. 

Bővebben


Változó vám- és jövedéki szabályok 2009

2008. december 1-jétől megváltoztak az Európai Unión kívüli országokból belépő utasok személyi poggyászában lévő áruk vám- és nemzeti adómentességére vonatkozó szabályok. Az eddigiektől eltérően elválik egymástól a légi úton, illetve a más módon (például közúton, vasúton, hajón, stb.) utazók köre.

Bővebben

Alapozza meg cége jövőjét új üzleti kapcsolatokkal

a Cégvezetők

Országos Üzleti Randi Találkozójára,

 ahol konkrét helyet, időt biztosítunk Önnek arra, hogy új üzleti partnerekkel gyarapodjon.

Időpont: január 29. Kecskemét

Pótjelentkezés: január 21. szerda 12:00-ig

Többet profitálhat belőle, mint gondolná!


Itt találja a részleteket >>>

Adózás

Korábban kell bevallanunk az adónkat idén

Idén is van lehetőség arra, hogy a magánszemélyek személyi jövedelemadó-bevallását a munkáltató készítse el, ehhez azonban az erről szóló nyilatkozatot január végéig be kell nyújtani munkaadóknak.. Tavalyhoz képest változás, hogy akkor is nyilatkoznia kell az adózónak, ha nem kíván élni ezzel a lehetőséggel.

Bővebben


A TEÁOR- és a szakmakód-konverzióval kapcsolatos változásbejelentési kötelezettségről

2008. január 1-jétől teljes egészében kötelező és közvetlenül alkalmazandó valamennyi európai uniós tagállamban a gazdasági tevékenységek statisztikai osztályozásának rendszeréről szóló európai tanácsi rendelet. Ennek következtében a TEÁOR (tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszere) és a magánszemélyek, egyéni vállalkozók által alkalmazandó szakmakód struktúra jelentősen megváltozott.

Bővebben

Sokat spórolhatnak a cégek a bérszámfejtés kiszervezésével
Egy jó bérszámfejtő nem csak a bérezési, juttatási rendszert ismeri, az egész cég működésével tisztában van, és olyan javaslatokat is tud tenni a vezetésnek, amelyek jelentős megtakarításokat hozhatnak a szervezet számára.
...ismerkedjen meg a részletekkel

 

Sikersztori

Zöld út a „Velencei-tó Kapujához”-

aláírták a Közép-dunántúli régió újabb kiemelt projektjének támogatási szerződését

Velencén a '90-es években nagymértékben visszaesett az addig igen jelentős turizmus, melynek oka nagyrészt az, hogy elmaradtak a szükséges turisztikai fejlesztések, nem létesültek új attrakciók, ennek következtében folyamatosan csökkent a vendégéjszakák száma, a látogatottság mértéke- hangsúlyozta Ecsődi László. Éppen ezért ennek a kiemelt projektnek az elsődleges célja, egy 21. századi modern kínálat kialakítása, egy olyan turisztikai attrakció megvalósítása, amely a térség fejlődését szolgálja.

Bővebben

Marketing

Változnak a kommunikációs stratégiák a válságban

A globális válság átalakítja a pénzügyi szereplők kommunikációs stratégiáját. Míg a korábbi félelmekhez képest már látszik, hogy a pénzügyi szolgáltatók kommunikációra fordított költései nem változnak jelentősen, a szektorban a hitelesség megterem- téséhez szükséges eszközökre áldoznak a legtöbbet az idén.

Bővebben

A fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők

A vásárlók márkaválasztással kapcsolatos döntését nemcsak az érintett termék vagy az adott vásárlási szituációból adódó tényezők befolyásolják. Számtalan további, látszólag közvetett hatás létezik még, amelyek mind-mind meghatározzák, hogyan viselkedik és választ végül a fogyasztó.
A vásárlói viselkedést meghatározó tényezők...
...ismerkedjen meg a részletekkel

 

Humánerő

A humánus elbocsátás tanulható

Bár a nagyobb vállalatok már tavaly végrehajtották a karcsúsításokat, a gazdasági válság még közel sem ért véget, idén újabb elbocsátásokra lehet számítani. A létszámleépítés azonban nem csupán a munka nélkül maradtaknak okoz problémát, nehezen érinti a vezetőket és kollégákat is, illetve a cégről kialakított képet is megingathatja. Ezért elengedhetetlen az elbocsátási folyamat aprólékos megtervezése, helyes kommunikálása, és a munkatársak segítése.

Bővebben

KATTINTSON IDE!