Rendezvények

Ipartestületi Ügyvezetők II. Országos Szakmai Konferenciája

2009. július 9.

M E G H Í V Ó

 

az írott sajtó, a rádiók, a televíziók és az internetes hírszerkesztőségek részére

 

Tisztelt Hölgy/Úr!

 

Az Ipartestületi Ügyvezetők II. Országos Szakmai Konferenciájára tisztelettel várjuk a média képviselőit.

 

Időpont:    2009. július 9. (csütörtök) 10.00 óra

Helye:        Bourbon Rendezvényház – nagyterem

                   1146 Budapest, Abonyi u. 22.

Téma:        A gazdasági és jogi környezet változásainak ismertetése, a 

                    gyakorlati alkalmazás várható hatása a mikro-, kis és családi 

                    vállalkozások területén.

 

A konferencia programját mellékelten csatoljuk.

 

Cél: a tagságot tájékoztató ipartestületek, megyei és országos szakmai szövetségek tisztségviselőinek, szakértőinek felkészítése a kisvállalkozók működését érintő időszerű változásokra, ezek gyakorlati alkalmazásának egységes értelmezésére.

 

Az ipartestületek, a szakhatóságok és a minisztériumok előadói közötti konzultáció segít a jogszabályok útvesztőjében eligazodni.

 

A konferenciára 100-120 főt várunk.

SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ 14.00 órakor a konferencia ebédszünetében (a média érdeklődésétől függően)

 

A média munkáját előzetesen és a helyszínen is készséggel segítjük (telefon: 06/30-552-2767; 354-3160)

 

A téma fontosságára tekintettel kérem legyen segítségünkre a közvélemény informálásában.

 

Köszönjük tudósítását:

                                                         

Simsik Ágnes

sajtófőnök

Információk a sajtó számára

 

(Ipartestületi Ügyvezetők Országos Konferenciája, Budapest, 2009. VII. 9.)

 

Az IPOSZ-t alkotó 245 ipartestület, országos szakmai szövetség 42 ezer vállalkozása 200 ezer alkalmazottat, 80 ezer segítő családtagot alkalmaz,  8 ezer szakmunkástanulót képez.

 

Tagságunk ezrei kistelepüléseken, kis műhelyekben, gyakran az információs forrásoktól is távol, nehéz körülmények között gyakorolják szakmájukat. Számukra létkérdés, hogy érdekképviseletük is segítse, hogy időben, megbízható, a vállalkozói gyakorlatukban is alkalmazható információkhoz jussanak. E célból is az IPOSZ folytatja ipartestületi szolgáltató rendszerének kiépítését, működtetését.

 

El akarja érni, hogy országos, regionális és helyi szinten is szakszerű, naprakész információáramlás, a szakhatóságokkal az együttműködés napi gyakorlattá váljon.

 

Az IPOSZ a törvény- és jogszabályok előkészítését, végrehajtását szakértő munkatársainak közreműködésével, a vállalkozói gyakorlat tapasztalatainak összegyűjtésével, érvek, tények sokaságával is segíti a jogalkotást. Folyamatosan felhívja a minisztériumok, szakhatóságok figyelmét a végrehajtást akadályozó problémákra.

 

A biztonságos működéshez a törvények, jogszabályok, rendelkezések, módosítások, európai uniós előírások, speciális információk, ellenőrzési elvárások százait kellene ismernie a kisvállalkozóknak. Szerintük ez nehezebb feladat mint a szakmájuk gyakorlása.

 

A mikro- és kisvállalkozások lassan a jogszabályok útvesztőjében érezhetik magukat, szerintük a szabályozás: bonyolult és ellentmondásos; túl gyorsan változik, nehezen érthető, sok az adminisztráció; nem eléggé összehangolt, előfordul, hogy a hatóságok eltérően értelmezik ugyanazt a rendelkezést; kevés az idő az érdekképviseletek és a hatóságok közötti előkészítő, érdekegyeztető munkára stb.

 

A mikro és kisvállalkozások azt várják, hogy a hatóságok rendszeresen és ugyanolyan szigorúan vizsgálják és büntessék az illegális vállalkozókat is mint a legálisan működőket.

 

Budapest, 2009. VII. 9.

 

P  R  O  G  R  A  M

 

  9.30 – 10.00      Regisztráció, a résztvevők fogadása

 

10.00 – 10.10      A konferencia megnyitása

                            Szűcs György elnök, IPOSZ

 

10.10 – 11.30      A 2009. július 1-jén életbe lépő, a családi, mikro- és kisvállalkozókat érintő adótörvény változásairól és szabályozásáról

előadó: Dr. Kovács Ferenc (Art.), APEH

             Szűcs Józsefné (SZJA), APEH

            Dr. Rónai Gábor (ÁFA), APEH

            Matlné Kisari Erika (járulék), APEH

 

11.30 – 11.45      Aktuális IPOSZ programok ismertetése

előadó: Solti Gábor nemzetközi és oktatási igazgató, IPOSZ

 

11.45 – 12.00      Kávészünet

 

12.00 – 13.40      Tájékoztatás az egyéni vállalkozásokról és egyéni cégekről szóló leendő új törvény tartalmáról, a hatályba lépésével kapcsolatos tudnivalókról

előadó: Dr. Susán Judit, IRM             

 

A cégeljárási szabályok változásai, az elektronikus ügymenet, a számviteli beszámoló közzétételi rendje, és egyéb, a gazdasági társaságokat érintő jogszabályi változások

előadó: Dr. Sárkány Rita, IRM        

 

A csődeljárással és felszámolási eljárással kapcsolatos változások ismertetése

előadó:  Dr. Turcsán Katalin, IRM

 

A közbeszerzési törvény mikro- és kisvállalkozókat érintő szakaszai és változásai      

előadó:  dr. Mocsári-Gál Krisztina, IRM

 

Vállalkozások egymás közötti jogvitáinak gyorsabb elbírálásával kapcsolatos új eljárási szabályok

előadó:  Dr. Gáll Tamás, IRM

 

A fizetési meghagyásos eljárás szabályainak változásai

előadó:  Dr. Nyárádi Gabriella, IRM

 

13.40 – 14.00      A kisvállalkozókat sújtó lánctartozások megszüntetése érdekében tervezett kormányzati lépések ismertetése

előadó:  Dr. Bodnár Zsolt, NFGM

 

(Szünet szükség szerint)                           

 

14.00 – 15.00      Ebédszünet

 

15.00 – 15.20      Tájékoztató a SIGNAL Biztosító Zrt. szolgáltatásairól

előadó:  Pongrácz András üzletág igazgató, SIGNAL Zrt.  Társadalmi Szervezetek Üzletág

 

15.20 – 15.30      Tájékoztató a MIFIN Zrt. által meghirdetett Új Magyarország Mikrohitel program tapasztalatairól

előadó:  Medvegy Tímea termékmenedzser, MIFIN Zrt.

 

15.30 – 16.30      Környezetvédelmi termékdíj aktuális kérdései, tekintettel a 2009. június 1-jétől történő változásokra

előadó:  Debreczeni László őrnagy, VPOP Vámigazgatóság

 

16.30 – 16.45      A konferencia zárása