A Közéleti beszédíró mesterkurzus előadói:
Bozóki András - kulturális miniszter 2005-2006, Daróczi Dávid - kormányszóvivő, Györffy Kinga - beszédíró, tréner, Molnár-Bánffy Kata - a MOL Nyrt. szponzorációs vezetője, a Szónoklatok nagykönyve című sorozat egyik szerzője, Novák Tamás - beszédíró, újságíró (Miniszterelnöki Kabinetiroda munkatársa 2001-2002.), Aczél Petra - retorikai és kommunikációs szakértő, egyetemi docens, Balázs Géza - nyelvész, néprajzkutató, tanszékvezető egyetemi tanár, Bencze Lóránt - nyelvész, egyetemi tanár, Síklaki István - szociálpszichológus, dékánhelyettes, Wermer András - marketing stratéga.
Kérem a mesterkurzus részletes írásos tájékoztatóját >>>
Az elhíresült amerikai történet szerint, a menedzser azt javasolta a koldusnak, hogy a szokásos „öt gyerekem van, hat macskám, és éhezem" szöveg helyett írja ezt a táblájára: „Emberek, tavasz van, és én nem élvezhetem." A koldus megfogadta a tanácsát, és ezzel az új szöveggel egy halom pénzt gyűjtött.
A koldus egy mondattal változtatta meg az emberek véleményét, vívta ki a szimpátiájukat. Hogyan lehetséges ez? Hogyan működnek a meggyőzés mechanizmusai, és melyek azok az eszközök, melyek nagy biztonsággal elsajátíthatóak, és a beszédekbe, mindennapi kommunikációba beépíthetőek?
Élete során szinte mindenki kerül olyan szituációba, amikor nagyobb közönség előtt kell beszédet mondania. Különösen igaz ez a különböző szintu vezetői állásokat betöltőkre.
Az ilyenkor elmondott beszédek minősége, tartalma, megformáltsága nagyban befolyásolhatja a rólunk kialakult véleményt. Ha hatásosan, meggyőzően, hitelesen szólunk, akkor képesek leszünk hallgatóságunkat meggyőzni igazunkról, céljaink mellé állítani, érzelmileg összekovácsolni, lelkesíteni és cselekvésre ösztönözni. Egy tudományos becslés szerint a vállalatvezetők munkaidejének 80 százaléka szóbeli a kommunikációval telik, elsősorban a munkatársak meggyőzésével, de elég, ha csak arra gondolunk, hogy az ország vezetőit egy rábeszélési verseny (amelyet választási kampánynak nevezünk) révén juttatjuk hivatalba.
A meggyőzésnek, a hatásos kommunikációnak mára hatalmas szakirodalma alakult ki.
A gyakorlati szakemberek tapasztalataira azonban ezen a területen kiemelten nagy szükség van. Ma már szinte minden nagyobb társadalmi, politikai, civil és profitorientált szervezet alkalmaz beszédírókat, ilyen irányú képzés, intézményesített keretek között, alig létezik Magyarországon. A Magyar Író Akadémia olyan államilag elismert felnőttképzést indít, amely célul tűzte ki, hogy hallgatóit professzionális beszédírókká képezi. Az itt végzett szakemberek, nem csak a saját maguk számára lesznek képesek beszédet írni, hanem elsajátítják azokat a szakmai eszközöket, melyekkel megbízóik számára is hatásos beszédeket írhatnak.
Profi beszédíróvá képezni magunkat befektetésnek sem rossz. A HVG 2008-ban összeállítást készített a szónoklatok tarifáiról. Eszerint egy szakkérdésekről szóló miniszteri beszéd ára 160 ezer forint, egy jól sikerült napirend előtti 640 ezer, egy miniszterelnöki programbeszéd több mint másfél millió. A kalkuláció alapja, hogy a befutott, beszédírást vállaló politikai tanácsadók átlagos órabére bruttó negyvenezer forint. A legegyszerűbb a szakpolitikai szöveg elkészítése, ez négy óra alatt megoldható. 2008-ban 73-an szereztek államilag elismert tanúsítványt elsőként hazánkban a Közéleti beszédíró mesterkurzuson. Büszkék vagyunk arra, hogy az eltelt idő óta számos hallgatónk már saját vállalkozásban vállalja beszédek írását.
A kurzus formája:
FIGYELEM! A hallgatói létszám korlátozott, ezért a jelentkezéseket a visszaküldött jelentkezési lapok sorrendje alapján regisztráljuk! A mesterkurzus államilag akkreditált képzés, melynek tandíja a szakképzési hozzájárulás terhére elszámolható. Egy cégtől érkező három jelentkező esetén a negyedik munkatárs ingyen végezheti el a képzést!
Kérem a mesterkurzus részletes írásos tájékoztatóját >>>
További mesterkurzusok: |